TSUBAME3.0計算サービスのWebページはこちら

TSUBAME2.5からTSUBAME3.0へのデータ移行方法の資料はこちら

Regarding the suspension of TSUBAME Computing Services during a scheduled power outage and summer holidays (8/9-8/16)

(To all TSUBAME users)

July 31, 2017
Global Scientific Information and Computing Center

【Regarding the suspension of TSUBAME Computing Services by power outage and holidays in summer】

 TSUBAME Computing Services are going to be suspended due to a scheduled power outage and holidays in summer as follows. Moreover, in this period, we are going to do the large-scale maintenance which we cannot do during a period of ordinary operation.

・the suspension period:

from 9:00 am on August 9 through 17:00 pm on August 16.

・Suspended services
Almost all services of TSUBAME are going to be suspended. 
- Login (interactive nodes, I/O nodes)
- All batch queues 
- Storage (home, nest, work, data, etc.)
- TSUBAME portal 
- License servers of TSUBAME applications

 

関連リンク
・年間スケジュール
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/663

・2016.07.06:2016年度 夏季一斉休業・停電に伴うTSUBAME計算サービスの停止について(8/10から8/18)
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/1486

・2015.6.29:H27年度 夏季一斉休業・停電に伴うTSUBAME計算サービスの停止について(8/12から8/17)
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/1357

・2015.7.17 : H27年度 夏季一斉休業・停電に伴う情報基盤サービスの対応について
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/1369

・2014.7.10 : H26年度 夏季一斉休業・停電に伴うTSUBAME計算サービスの停止について(8/5から8/15)
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/1148

・2014.7.10 : H26年度 夏季一斉休業・停電に伴う情報基盤サービスの対応について
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/1138

・2013.7.01 : H25年度 夏季一斉休業・停電に伴うTSUBAME計算サービスの停止について
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/945

・2013.7.03 : H25年度 夏季一斉休業・停電に伴うGSICサービスの対応について
http://tsubame.gsic.titech.ac.jp/node/954